Termin webinarium:
21 września 2020 r., godz. 9.00-13.00

Cel webinarium:
Celem szkolenia jest:

  1. omówienie zasad wypełniania i składania pliku JPK_V7M (nowy obowiązek od 1.10.2020), przy uwzględnieniu wyjaśnień Ministerstwa Finansów,
  2. podsumowanie skutków dla branży wod-kan wejścia w życie z dniem 1.07.2020 nowej „matrycy stawek VAT” oraz omówienie wydanych na wniosek przedsiębiorstw wod-kan. Wiążących Informacji Stawkowych (WIS) określających wysokość stawki podatku VAT dla różnych usług świadczonych przez te przedsiębiorstwa,
  3. podsumowanie zmian przepisów od 1.07.2020 dot. obowiązku zapłaty na rachunek z „białej listy” oraz zapłaty w mechanizmie podzielonej płatności (MPP), omówienie aktualnych interpretacji organów podatkowych dot. ww. zagadnień.

Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych za rozliczenia podatkowe, w szczególności pracowników działów księgowości przedsiębiorstw wod-kan.

Program szkolenia został opracowany w oparciu bogate doświadczenie wykładowcy, który od lat prowadzi szkolenia podatkowe dla branży wod-kan. Metodyka szkolenia obejmuje przedstawianie praktycznych przykładów oraz udzielanie odpowiedzi na pytania zgłaszane przez uczestników.

Program:

1. JPK_V7M – nowy obowiązek sprawozdawczy od 1.10.2020

  1. zastąpienie dotychczasowych deklaracji VAT i plików JPK_VAT plikiem JPK_V7M – które z dotychczasowych deklaracji składanych na potrzeby rozliczenia VAT oraz załączników do tych deklaracji zostaną „wchłonięte” przez nowe JPK, a które pozostaną bez zmian,
  2. zakres informacji objętych JPK_V7M (m.in. GTU - obowiązkowe oznaczenia cyfrowe i literowe dla niektórych towarów i usług ujmowanych w rejestrze),
  3. w którym miesiącu ujmować poszczególne transakcje w JPK_V7M – przegląd aktualnych interpretacji i wyroków dotyczących momentu powstania obowiązku podatkowego w VAT,
  4. zasady nakładania kary 500 zł za każdy błąd w złożonym JPK_V7M oraz sposoby jej uniknięcia,
  5. pozostałe zagadnienia związane z wypełnianiem i składaniem JPK_V7M, z uwzględnieniem wyjaśnień Ministerstwa Finansów.

2. „Nowa matryca stawek VAT” od 1.07.2020, Wiążące Informacje Stawkowe (WIS) - przełomowe znaczenie dla przedsiębiorstw wod. – kan.

  1. znaczenie nowej „matrycy stawek” obowiązującej od 1.07.2020 dla branży wod-kan,
  2. możliwość występowania o wiążącą informację stawkową (WIS) – przełomowe znaczenie dla przedsiębiorstw wod-kan – możliwość uzyskania wiążącego potwierdzenia prawa stosowania stawki 8% dla wielu spornych dotychczas usług,
  3. zakres ochrony z tytułu WIS wydanych na wniosek innych przedsiębiorstw,
  4. zasady składania wniosku WIS-W, opłaty, termin wydania, sytuacje, gdy z wnioskiem o WIS można wystąpić także w sytuacjach dotyczących zagadnień innych niż stawka VAT,
  5. WIS vs. indywidualna interpretacja przepisów prawa podatkowego – podobieństwa i różnice, zakres zastosowania,
  6. omówienie aktualnych WIS, interpretacji i wyroków dot. ustalania stawki VAT dla wybranych usług świadczonych przez przedsiębiorstwa wod-kan (obok usług podstawowych).

3. „Biała lista” i mechanizm podzielonej płatności – podsumowanie zmian od 1.07.2020, aktualne interpretacje, planowane zmiany od 1.01.2021

  1. zmiana od 1.07.2020 przepisów określających sytuacje, kiedy przy zapłacie nie ma obowiązku sprawdzania, czy rachunek kontrahenta znajduje się na „białej liście”,
  2. zmiany dotyczące składania informacji do naczelnika US o zapłacie na rachunek spoza „białej listy” (ZAW-NR), w tym różne terminy w różnych okresach na złożenie ZAW-NR (3 dni, 7 dni, 14 dni),
  3. „biała lista” i MPP – aktualne interpretacje i wyjaśnienia organów podatkowych, m. in. w zakresie sposobu obliczania wartości transakcji 15 000 zł, przechowywania raportów ze sprawdzania rachunku kontrahenta, dokonywania kompensat zamiast zapłaty w MPP, zapłaty na rachunek komornika lub syndyka w przypadku faktury z obowiązkowym MPP, zapłaty kaucji gwarancyjnej,
  4. zasady stosowania oznaczenia „MPP” w JPK_V7M,
  5. zmiany od 2021 w zakresie „białej listy” i MPP oraz inne zmiany w podatku VAT, zgodnie z projektem „SLIM VAT”.

Prowadzący:
Passowicz PiotrPiotr Passowicz - doradca podatkowy, prawnik. Wieloletnie doświadczenie zdobył pracując w renomowanych firmach zajmujących się doradztwem podatkowym i prawnym, m.in. w Spółce Doradztwa Podatkowego „Ernst & Young” Sp. z o.o. (zespół German Desk). Obecnie zajmuje się kompleksowym doradztwem podatkowym dla klientów korporacyjnych z Polski i zagranicy. Reprezentuje klientów w postępowaniach przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi. Rzetelny wykładowca, współpracownik renomowanych firm szkoleniowych. Prowadził wiele szkoleń na temat prawa podatkowego w Polsce i zagranicą. Autor publikacji w prasie fachowej.

Kontakt z organizatorem:
Iwona Włodarek tel. 52 376 89 28, 517 013 732
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Nadsyłanie zgłoszeń:
www.webinaria.igwp.org.pl
do 21.09.2020r., godz. 8.30

Cena:
(obejmuje: udział w szkoleniu online, kontakt z prowadzącym na żywo za pomocą dostępnego chatu, materiały szkoleniowe)

279 zł netto od osoby - członkowie IGWP
329 zł netto od osoby - pozostali uczestnicy

Wymagania sprzętowe:
W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer lub urządzenie mobilne ze standardowym oprogramowaniem) z dostępem do internetu.

Wyszukiwanie

Nasze szkolenia

Materiały zabezpieczone

Materiały dostępne po wpisaniu hasła