Termin webinarium:
15 maja 2020r., godz. 10.00 - 13.00 

Cel i tematyka szkolenia: 
W ramach webinarium zostaną omówione prawne aspekty zagospodarowania wód opadowych i roztopowych, z uwzględnieniem kwestii budowy lokalnego systemu pobierania opłat za odprowadzanie „deszczówki”. Omówione zostaną wyzwania związane z retencją, zapobieganiem suszy oraz postępowaniem w czasach COVID-19.

Wykładowcy:
dr Jędrzej Bujny - Radca Prawny, doktor nauk prawnych, adiunkt w Katedrze Prawa Administracyjnego i Nauki o Administracji na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Szef działu prawa administracyjnego w kancelarii SMM Legal. Specjalizuje się w prawie samorządowym (gospodarka komunalna), w prawie ochrony środowiska (zagospodarowanie odpadów) oraz w prawie energetycznym (odnawialne źródła energii). Autor i współautor ponad dziewięćdziesięciu opracowań naukowych i popularnonaukowych.

Kontakt z organizatorem - nadsyłanie zgłoszeń:

Iwona Włodarek tel. 52 376 89 28, 517 013 732
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Termin nadsyłania zgłoszeń:
14 maja 2020 r.

Cena:
(obejmuje: udział w szkoleniu online, kontakt z prowadzącym na żywo za pomocą dostępnego chatu, materiały szkoleniowe)

270 zł netto od osoby - członkowie IGWP
330 zł netto od osoby - pozostali uczestnicy

Wymagania sprzętowe:
W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie z dostępem do internetu (komputer lub smartfon ze standardowym oprogramowaniem).

Formularz zgłoszeniowy on-line

 

Termin webinarium
13 maja, godz. 10.00 - 14.30

Tematyka webinarium
Sporządzanie wniosku o skrócenie okresu obowiązywania dotychczasowej taryfy za wodę i ścieki w oparciu o przepisy ustawy o zbiorowym zaopatrzenia w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, rozporządzenia „taryfowego” oraz dotychczasowe doświadczenia przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych z organem regulacyjnym.

  • Zasady konstruowania taryf za wodę i ścieki
  • Podwyżki cen energii elektrycznej oraz inne uzasadnione przypadki złożenia wniosku
  • Decyzje organu regulacyjnego – przykłady, omówienie, podstawy prawne
  • Problematyczne kwestie związane z wypełnieniem tabel kalkulacyjnych
  • Wpływ kryzysu, związanego z koronawirusem, na wnioski taryfowe.

Prowadzący:
Marcin Błędzki - Główny specjalista ds. ekonomicznych Izby Gospodarczej "Wodociągi Polskie"

Kontakt z organizatorem - nadsyłanie zgłoszeń:
Iwona Włodarek tel. 52 376 89 28, 517 013 732
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Termin nadsyłania zgłoszeń:
13 maja 2020 r.

Cena:
(obejmuje: udział w szkoleniu online, kontakt z prowadzącym na żywo za pomocą dostępnego chatu, materiały szkoleniowe)

250 zł netto od osoby - członkowie IGWP
290 zł netto od osoby - pozostali uczestnicy

Wymagania sprzętowe:
W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer lub smartfon ze standardowym oprogramowaniem) z dostępem do internetu.

Formularz zgłoszeniowy on-line

 

Termin webinarium:
14 maja 2020r., godz. 9.30 - 13.30

Tematyka webinarium:
Obecna sytuacja, wymuszająca działanie w nietypowych ramach organizacyjnych, często postrzegana jest jako czynnik obniżający efektywność funkcjonowania firmy. Definicyjnie kryzys to „okres przesilenia, punkt zwrotny wynikający z załamania dotychczasowej linii rozwoju”. Przesilenie oznacza punkt, od którego sytuacja zaczyna się polepszać. Warto spojrzeć na obecną sytuację jako szansę na usprawnienie licznych aspektów funkcjonowania firmy. Wiele przedsiębiorstw może wyjść z kryzysu jako silniejsze i „strategicznie odświeżone”.

Cały szereg dobrych pomysłów na zmiany odkładamy na później. Powody są różne - spodziewany opór załogi, brak czasu, ryzyko pogorszenia sytuacji, a nawet brak odwagi. Zawsze najtrudniejszym elementem jest przekonanie innych, że zmiany są potrzebne. „Podpal platformę” - to stare hasło menadżerów wprowadzających zmiany. Sprawmy by ludzie poczuli kryzys i konieczność przezwyciężania go. Paradoksalnie, problemy związane z przestawieniem pracy przedsiębiorstwa na tory kryzysowe możemy potraktować jako prezent. Nikt już nie wątpi, że jest źle lub co najmniej trudno. A to oznacza, że kiedyś - wcześniej czy później - będzie lepiej. Wykorzystajmy ten moment na zaplanowanie i wprowadzenie zmian, które podniosą efektywność funkcjonowania naszych przedsiębiorstw.

Prezentowana koncepcja, oparta jest na koncepcjach zarządzania zmianą, przy czym wykładowca będzie traktował teorię jedynie jako punkt odniesienia dla poszukiwania całkiem praktycznych rozwiązań.

Program:
· Kryzys w zarządzaniu jako szansa na wprowadzenie zmian - pozytywne konsekwencje dezorganizacji

· Mechanizm wprowadzania zmian i związane z nim problemy zarządcze

· Kryzys a kluczowe problemy i błędy związane z wdrażaniem zmian

· Jakie kierunki zmian otwierają przed nami obecne trudności?

· Kluczowy problem - jak przełamać status quo - jak kryzys przekuć w szansę na sukces

· Dlaczego ludzie nie lubią zmian - prawdziwe źródła oporu i „kryzysowa szansa” ich przełamania

· Dlaczego nam się nie uda? - kluczowe pytanie prowadzące do sukcesu

· Problemy w firmie jako szansa na wyłonienie liderów zmian

· Budowanie wizji i strategii zmiany w sytuacji nieprzewidywalności

· Główne bariery we wprowadzaniu nowych rozwiązań – problem z akceptacją i mobilizacją załogi. Czy kryzys może służyć usprawnieniu komunikacji wewnętrznej?

· Przełamywanie barier organizacyjnych i strukturalnych – szanse wynikające z niepewności

· Przełamywanie sytuacji kryzysowej jako źródło motywacji i wzrostu zaangażowania

· Przechodzenie przez trudności i niepowodzenia w procesie wdrażania nowych rozwiązań

· Otwartość na kryzys – problemy z utrwaleniem nowych rozwiązań

Prowadzący:
Jakub Danielak - socjolog, doradca i trener biznesu. Od przeszło 20 lat realizuje projekty usprawniające procesy zarządcze w firmach typu utilities - dostarczających usług bytowych szerokiemu gronu klientów. Prowadzone przez niego od 1992r. Biuro Badań i Analiz Społecznych, dzięki współpracy z klientami, przeszło ciekawą ewolucję od badań przez doradztwo w zakresie zarzadzania, po prowadzenie szkoleń i warsztatów. Doradca i autor projektów - strategii, planów, analiz, wdrażania - dla kilkudziesięciu firm sektora usług publicznych. Od ogromnych (PGE, Tauron), przez średnie (PEC-e. MPWiK-i), po całkiem małe firmy usługowe. W ciągu niemal 30 lat działalności - przeprowadził kilkaset projektów podnoszących efektywność zarządzania.

Kontakt z organizatorem - nadsyłanie zgłoszeń:
Iwona Włodarek tel. 52 376 89 28, 517 013 732
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Termin nadsyłania zgłoszeń:
13 maja 2020 r.

Cena:
(obejmuje: udział w szkoleniu online, kontakt z prowadzącym na żywo za pomocą dostępnego chatu, materiały szkoleniowe)

290 zł netto od osoby - członkowie IGWP
340 zł netto od osoby - pozostali uczestnicy

Wymagania sprzętowe:
W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie z dostępem do internetu (komputer lub smartfon ze standardowym oprogramowaniem).

Formularz zgłoszeniowy online

 

Termin webinarium:
12 maja 2020r., godz. 10.00 - 12.00

Tematyka webinarium:
1) Obowiązki informacyjne stron umowy w sprawie zamówienia publicznego w związku z wystąpieniem COVID-19

2) Wykazanie wpływu zdarzeń wywołanych COVID-19 na realizację umowy w sprawie zamówienia publicznego

3) Zmiana umowy w sprawie zamówienia publicznego w związku z wystąpieniem COVID-19

4) Zmiany umów udzielanych przez zamawiających sektorowych nie podlegających przepisom PZP w związku z COVID-19

5) Środki ochrony prawnej w Tarczach Antykryzysowych

6) COVID-19 a siła wyższa

7) Ograniczenie umownego prawa do odstąpienia w powołaniem się na okoliczności dot. COVID-19

Prowadzący:
Jarosław Jerzykowski - radca prawny, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu. W latach 2002-2004 z-ca Dyrektora oraz Dyrektor Departamentu Prawnego w Urzędzie Zamówień Publicznych. Nadzorował prace nad projektem ustawy Prawo zamówień publicznych z 2004 r. Autor publikacji z zakresu zamówień publicznych w czasopismach „Radca Prawny”, „Monitor Prawniczy”, „Samorząd Terytorialny”, „Finanse Komunalne”, „Rzeczpospolita” i „Gazeta Prawna”, „Zamówienia Publiczne – Doradca”, Przetargi Publiczne” oraz „Zamawiający”. Współautor „Prawo zamówień publicznych. Wprowadzenie” (wyd. Zakamycze, Kraków 2004) oraz „Prawo zamówień publicznych. Komentarz” (wyd. Wolters Kluwer, Kraków 2005, 2008, 2010, 2012, 2014, 2017,2018). Od 2005 r. wykonuje zawód radcy prawego, a od 1999 r. zajmuje się zawodowo stosowaniem przepisów o zamówieniach publicznych. Wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu zamówień publicznych na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Z ramienia IGWP uczestniczył w pracach nad Prawem zamówień publicznych z 2019 r. na etapie uzgodnień międzyresortowych i prac sejmowych.

Kontakt z organizatorem - nadsyłanie zgłoszeń:
Iwona Włodarek tel. 52 376 89 28, 517 013 732
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
11 maja 2020 r.

Cena:
(obejmuje: udział w szkoleniu online, kontakt z prowadzącym na żywo za pomocą dostępnego chatu, materiały szkoleniowe)

200 zł netto od osoby - członkowie IGWP
250 zł netto od osoby - pozostali uczestnicy

Wymagania sprzętowe:
W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie z dostępem do internetu (komputer lub smartfon ze standardowym oprogramowaniem).

Formularz zgłoszeniowy on-line

 

Termin webinarium:
28 kwietnia 2020r., godz. 09.00 - 13.00 

Cel i tematyka szkolenia: 
Podczas webinarium omówione zostaną wytyczne Ministra Klimatu oraz Głównego Inspektora Sanitarnego w sprawie postępowania z odpadami wytwarzanymi w czasie występowania zakażeń wirusem SARS-CoV-2 i zachorowań na COVID-19 w kontekście funkcjonowania BDO.

Analizie poddane zostaną aktualne praktyczne wyzwania oraz doświadczenia związane z bieżącym działaniem systemu Bazy Danych Odpadowych, wystawianiem kart, prowadzeniem ewidencji, a także problemami funkcjonalno-organizacyjnymi modułu BDO.

Wykładowcy:
dr Jędrzej Bujny - Radca Prawny, doktor nauk prawnych, adiunkt w Katedrze Prawa Administracyjnego i Nauki o Administracji na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Szef działu prawa administracyjnego w kancelarii SMM Legal. Specjalizuje się w prawie samorządowym (gospodarka komunalna), w prawie ochrony środowiska (zagospodarowanie odpadów) oraz w prawie energetycznym (odnawialne źródła energii). Autor i współautor ponad dziewięćdziesięciu opracowań naukowych i popularnonaukowych.

Izabela Wołosiak - właściciel Green Concept, od 2006 r. związana z gospodarką odpadami
Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego i studiów MBA Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menadżerów. Ekspert w zakresie konsultingu odpadowego, zarządzania procesami i kontrolingu. Na co dzień zajmuje się doradztwem w kwestiach optymalizacji procesów zarządzania odpadami w przedsiębiorstwie oraz wdrażania systemów informatycznych i innych narzędzi do zarządzania obszarem szeroko pojętej ochrony środowiska w przedsiębiorstwie.

Kontakt z organizatorem - nadsyłanie zgłoszeń:
Iwona Włodarek tel. 52 376 89 28, 517 013 732
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Termin nadsyłania zgłoszeń:
27 kwietnia 2020 r.

Cena:
(obejmuje: udział w szkoleniu online, kontakt z prowadzącym na żywo za pomocą dostępnego chatu, materiały szkoleniowe)

290 zł netto od osoby - członkowie IGWP
340 zł netto od osoby - pozostali uczestnicy

Wymagania sprzętowe:
W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie z dostępem do internetu (komputer lub smartfon ze standardowym oprogramowaniem).

Formularz zgłoszeniowy on-line

 

Termin webinarium:
4 maja 2020 r., godz. 9.00-13.00

Cel webinarium:
Celem spotkania jest przedstawienie:

  • zmian przepisów podatkowych istotnych dla branży wod-kan, wchodzących w życie w 2020r., w tym zmian wynikających z przepisów dotyczących COVID-19,
  • wybranych zagadnień związanych z rozliczaniem podatków w branży wod-kan w trakcie kryzysu, wynikających z aktualnych wyroków i interpretacji

Webinarium adresowane jest do osób odpowiedzialnych za rozliczenia podatkowe, w szczególności pracowników działów finansowo-księgowych przedsiębiorstw wod-kan.

Tematyka webinarium:
1. Zastąpienie deklaracji VAT-7 plikiem JPK_VAT7M (z uwzględnieniem zmian wynikających z ustawy o COVID-19)

  • Zastąpienie deklaracji VAT-7 plikiem JPK_VAT7M od lipca 2020. Obowiązujące obecnie załączniki do deklaracji VAT-7, które zostaną „wchłonięte” przez JPK_VAT7M lub będą objęte obowiązkiem składania oddzielnie od JPK_VAT7M.
  • Omówienie poszczególnych oznaczeń cyfrowych i literowych, które będą podawane w JPK_VAT7M. Zasady nakładania kary pieniężnej w wysokości 500 zł za błędy w złożonym JPK_VAT7M zmienione ustawą o COVID-19.

2. Stawka VAT na usługi świadczone przez przedsiębiorstwa wod-kan – nowa „matryca” stawek VAT od 1.07.2020, WIS-W, aktualne interpretacje

Ustawa o COVID-19 – zmiana terminu wejścia w życie nowej „matrycy stawek”, możliwość występowania o wiążącą informację stawkową (WIS-W) – przełomowe znaczenie dla przedsiębiorstw wod-kan – możliwość uzyskania wiążącego potwierdzenia prawa stosowania stawki 8% dla wielu spornych dotychczas usług np. budowy przyłącza, montażu, wymiany wodomierza, przyłączenia do sieci, usuwania awarii.

Omówienie (w kontekście ww. zmian) aktualnych interpretacji i wyroków dot. ustalania stawki VAT m. in. Dla usług:

  • montażu, wymiany, plombowania wodomierzy, konfiguracji na nakładek radiowych na wodomierzach;
  • ekspertyzy wodomierza na zlecenie;
  • budowy przyłącza i usług usuwania awarii na zlecenie;
  • czynności przyłączenia odbiorców do sieci wodociągowej;
  • ponownego włączenia przyłącza wodociągowego;
  • sprzedaży wody poza zbiorowym zaopatrzeniem w wodę;
  • wymknięcia wody na czas budowy innych sieci niż wod-kan;
  • ponownego i kolejnego odbioru sieci lub przyłącza z przyczyn leżących po stronie inwestora;
  • uzgodnienia/opinii dokumentacji branżowej przewodu wodociągowego, udrożnienia ciągu kanalizacyjnego, czyszczenia kanalizacji, usunięcia punktowego uszkodzenia wodociągu.

3. „Biała lista podatników” i „podzielona płatność” – praktyczne podsumowanie (z uwzględnieniem zmian wynikających z ustawy o COVID-19)

  • Obowiązek zapłaty na rachunek zawarty w wykazie podatników VAT („biała lista”) w świetle obowiązujących przepisów oraz najnowszych objaśnień i interpretacji MF i organów podatkowych, w tym zagadnienia problemowe związane m. in. ze sposobem obliczania limitu wartości transakcji 15 000 zł, rachunkami gospodarki własnej banków, składaniem zgłoszenia ZAW-NR (w tym ułatwienia wynikające z ustawy o COVID-19)).
  • „Biała lista” a „podzielona płatność” – wpływ zapłaty przy jej użyciu na zakres obowiązków w zakresie zapłaty na rachunek z „białej listy.”
  • Zagadnienia problemowe związane „podzieloną płatnością” m. in. dokonywanie kompensat, solidarna odpowiedzialność, korekty.

4. „Ulga na złe długi” w VAT i PDOP – nowe przepisy od 1.01.2020, zmiany wynikające z ustawy o COVID-19

  • „Ulga na złe długi” – korekta przychodu / kosztu podatkowego przez wierzyciela / dłużnika – znaczenie nowych przepisów dla branży wod-kan.
  • „Ulga na złe długi” w PDOP a „ulga na złe długi” w VAT (w tym ułatwienie w korzystaniu z ulgi w VAT w zw. z najnowszymi wyrokami TSUE).
  • Zmiany w „uldze na złe długi” wprowadzone ustawą o COVID-19.

5. Podatki w ustawie o COVID-19 – pozostałe zagadnienia

  • Odliczenie darowizn przekazanych na cele walki z epidemią.
  • Podwyższenie na lata 2020 i/lub 2021 limitów zwolnień podatkowych dla świadczeń o charakterze socjalnym (świadczenia z ZFŚS, zapomogi, dopłaty do wypoczynku).
  • Przesunięcie terminów wykonania niektórych obowiązków ciążących na podatnikach (złożenie zeznań rocznych w PIT / CIT, sprawozdań finansowych, wpłaty zaliczek na PIT).
  • Zawieszenie postępowań podatkowych i kontroli podatkowych na czas epidemii oraz wydłużenie terminu na wydanie interpretacji indywidualnej.
  • Umożliwienie przesyłania oświadczeń o popełnieniu czynu zabronionego („czynnego żalu”) drogą elektroniczną.

6. Aktualne interpretacje i wyroki - pozostałe zagadnienia

  • Moment powstania obowiązku podatkowego w VAT z wykonania usług budowlanych – zmiany wynikające z wyroku TS UE z 2.05.2019.
  • Opodatkowanie sprzedaży budynków, budowli lub ich części przez przedsiębiorstwo wod-kan po zmianie definicji ustawowej „pierwszego zasiedlenia”.
  • Umorzenie (zwolnienie z długu) a przedawnienie wierzytelności – skutki podatkowe – kiedy przedsiębiorstwo ma obowiązek wystawić PIT-11 (dawniej PIT-8C).
  • Zaliczanie do KUP wierzytelności odpisywanych jako nieściągalne, w tym znaczenie nowych przepisów pozwalających na „ogłoszenie konsumenckiej” przez mikroprzedsiębiorców.

Prowadzący:
Piotr Passowicz - doradca podatkowy, prawnik. Wieloletnie doświadczenie zdobył pracując w renomowanych firmach zajmujących się doradztwem podatkowym i prawnym, m.in. w Spółce Doradztwa Podatkowego „Ernst & Young” Sp. z o.o. (zespół German Desk). Obecnie zajmuje się kompleksowym doradztwem podatkowym dla klientów korporacyjnych z Polski i zagranicy. Reprezentuje klientów w postępowaniach przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi. Rzetelny wykładowca, współpracownik renomowanych firm szkoleniowych. Prowadził wiele szkoleń na temat prawa podatkowego w Polsce i zagranicą. Autor publikacji w prasie fachowej.

Kontakt z organizatorem - nadsyłanie zgłoszeń:
Iwona Włodarek tel. 52 376 89 28, 517 013 732
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Termin nadsyłania zgłoszeń:
3 maja 2020 r.

Cena:
(obejmuje: udział w szkoleniu online, kontakt z prowadzącym na żywo za pomocą dostępnego chatu, materiały szkoleniowe)

290 zł netto od osoby - członkowie IGWP
340 zł netto od osoby - pozostali uczestnicy

Wymagania sprzętowe:
W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer lub smartfon ze standardowym oprogramowaniem) z dostępem do internetu.

Termin webinarium

29 kwietnia, godz. 10.00 - 13.30

Tematyka webinarium

Sporządzanie wniosku o skrócenie okresu obowiązywania taryfy za wodę i ścieki w oparciu o przepisy ustawy o zbiorowym zaopatrzenia w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, rozporządzenia „taryfowego” oraz dotychczasowe doświadczenia przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych z organem regulacyjnym.

  • Zasady konstruowania taryf za wodę i ścieki
  • Wpływ podwyżek cen energii elektrycznej na taryfy
  • Opłaty za usługi wodne a cele poboru wody przez przedsiębiorstwo wod-kan
  • Decyzje organu regulacyjnego – przykłady oraz omówienie

Prowadzący:
Marcin Błędzki - Główny specjalista ds. ekonomicznych Izby Gospodarczej "Wodociągi Polskie"

Kontakt z organizatorem - nadsyłanie zgłoszeń:
Iwona Włodarek tel. 52 376 89 28, 517 013 732
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Termin nadsyłania zgłoszeń:
28 kwietnia 2020 r.

Cena:
(obejmuje: udział w szkoleniu online, kontakt z prowadzącym na żywo za pomocą dostępnego chatu, materiały szkoleniowe)

250 zł netto od osoby - członkowie IGWP
290 zł netto od osoby - pozostali uczestnicy

Wymagania sprzętowe:
W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer lub smartfon ze standardowym oprogramowaniem) z dostępem do internetu.

Formularz zgłoszeniowy on-line

 

Termin webinarium:
24 kwietnia 2020 r., godz. 9.00-13.00

Cel webinarium:
Celem spotkania jest przedstawienie:

  • zmian przepisów podatkowych istotnych dla branży wod-kan, wchodzących w życie w 2020r., w tym zmian wynikających z przepisów dotyczących COVID-19,
  • wybranych zagadnień związanych z rozliczaniem podatków w branży wod-kan w trakcie kryzysu, wynikających z aktualnych wyroków i interpretacji

Webinarium adresowane jest do osób odpowiedzialnych za rozliczenia podatkowe, w szczególności pracowników działów finansowo-księgowych przedsiębiorstw wod-kan.

Tematyka webinarium:
1. Zastąpienie deklaracji VAT-7 plikiem JPK_VAT7M (z uwzględnieniem zmian wynikających z ustawy o COVID-19)

  • Zastąpienie deklaracji VAT-7 plikiem JPK_VAT7M od lipca 2020. Obowiązujące obecnie załączniki do deklaracji VAT-7, które zostaną „wchłonięte” przez JPK_VAT7M lub będą objęte obowiązkiem składania oddzielnie od JPK_VAT7M.
  • Omówienie poszczególnych oznaczeń cyfrowych i literowych, które będą podawane w JPK_VAT7M. Zasady nakładania kary pieniężnej w wysokości 500 zł za błędy w złożonym JPK_VAT7M zmienione ustawą o COVID-19.

2. Stawka VAT na usługi świadczone przez przedsiębiorstwa wod-kan – nowa „matryca” stawek VAT od 1.07.2020, WIS-W, aktualne interpretacje

Ustawa o COVID-19 – zmiana terminu wejścia w życie nowej „matrycy stawek”, możliwość występowania o wiążącą informację stawkową (WIS-W) – przełomowe znaczenie dla przedsiębiorstw wod-kan – możliwość uzyskania wiążącego potwierdzenia prawa stosowania stawki 8% dla wielu spornych dotychczas usług np. budowy przyłącza, montażu, wymiany wodomierza, przyłączenia do sieci, usuwania awarii.

Omówienie (w kontekście ww. zmian) aktualnych interpretacji i wyroków dot. ustalania stawki VAT m. in. Dla usług:

  • montażu, wymiany, plombowania wodomierzy, konfiguracji na nakładek radiowych na wodomierzach;
  • ekspertyzy wodomierza na zlecenie;
  • budowy przyłącza i usług usuwania awarii na zlecenie;
  • czynności przyłączenia odbiorców do sieci wodociągowej;
  • ponownego włączenia przyłącza wodociągowego;
  • sprzedaży wody poza zbiorowym zaopatrzeniem w wodę;
  • wymknięcia wody na czas budowy innych sieci niż wod-kan;
  • ponownego i kolejnego odbioru sieci lub przyłącza z przyczyn leżących po stronie inwestora;
  • uzgodnienia/opinii dokumentacji branżowej przewodu wodociągowego, udrożnienia ciągu kanalizacyjnego, czyszczenia kanalizacji, usunięcia punktowego uszkodzenia wodociągu.

3. „Biała lista podatników” i „podzielona płatność” – praktyczne podsumowanie (z uwzględnieniem zmian wynikających z ustawy o COVID-19)

  • Obowiązek zapłaty na rachunek zawarty w wykazie podatników VAT („biała lista”) w świetle obowiązujących przepisów oraz najnowszych objaśnień i interpretacji MF i organów podatkowych, w tym zagadnienia problemowe związane m. in. ze sposobem obliczania limitu wartości transakcji 15 000 zł, rachunkami gospodarki własnej banków, składaniem zgłoszenia ZAW-NR (w tym ułatwienia wynikające z ustawy o COVID-19)).
  • „Biała lista” a „podzielona płatność” – wpływ zapłaty przy jej użyciu na zakres obowiązków w zakresie zapłaty na rachunek z „białej listy.”
  • Zagadnienia problemowe związane „podzieloną płatnością” m. in. dokonywanie kompensat, solidarna odpowiedzialność, korekty.

4. „Ulga na złe długi” w VAT i PDOP – nowe przepisy od 1.01.2020, zmiany wynikające z ustawy o COVID-19

  • „Ulga na złe długi” – korekta przychodu / kosztu podatkowego przez wierzyciela / dłużnika – znaczenie nowych przepisów dla branży wod-kan.
  • „Ulga na złe długi” w PDOP a „ulga na złe długi” w VAT (w tym ułatwienie w korzystaniu z ulgi w VAT w zw. z najnowszymi wyrokami TSUE).
  • Zmiany w „uldze na złe długi” wprowadzone ustawą o COVID-19.

5. Podatki w ustawie o COVID-19 – pozostałe zagadnienia

  • Odliczenie darowizn przekazanych na cele walki z epidemią.
  • Podwyższenie na lata 2020 i/lub 2021 limitów zwolnień podatkowych dla świadczeń o charakterze socjalnym (świadczenia z ZFŚS, zapomogi, dopłaty do wypoczynku).
  • Przesunięcie terminów wykonania niektórych obowiązków ciążących na podatnikach (złożenie zeznań rocznych w PIT / CIT, sprawozdań finansowych, wpłaty zaliczek na PIT).
  • Zawieszenie postępowań podatkowych i kontroli podatkowych na czas epidemii oraz wydłużenie terminu na wydanie interpretacji indywidualnej.
  • Umożliwienie przesyłania oświadczeń o popełnieniu czynu zabronionego („czynnego żalu”) drogą elektroniczną.

6. Aktualne interpretacje i wyroki - pozostałe zagadnienia

  • Moment powstania obowiązku podatkowego w VAT z wykonania usług budowlanych – zmiany wynikające z wyroku TS UE z 2.05.2019.
  • Opodatkowanie sprzedaży budynków, budowli lub ich części przez przedsiębiorstwo wod-kan po zmianie definicji ustawowej „pierwszego zasiedlenia”.
  • Umorzenie (zwolnienie z długu) a przedawnienie wierzytelności – skutki podatkowe – kiedy przedsiębiorstwo ma obowiązek wystawić PIT-11 (dawniej PIT-8C).
  • Zaliczanie do KUP wierzytelności odpisywanych jako nieściągalne, w tym znaczenie nowych przepisów pozwalających na „ogłoszenie konsumenckiej” przez mikroprzedsiębiorców.

Kontakt z organizatorem - nadsyłanie zgłoszeń:
Iwona Włodarek tel. 52 376 89 28, 517 013 732
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Termin nadsyłania zgłoszeń:
23 kwietnia 2020 r.

Cena:
(obejmuje: udział w szkoleniu online, kontakt z prowadzącym na żywo za pomocą dostępnego chatu)

290 zł netto od osoby - członkowie IGWP
340 zł netto od osoby - pozostali uczestnicy

Wymagania sprzętowe:
W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do internetu.

Termin webinarium:
21 kwietnia 2020 r., godz. 9.00-13.00

Cel webinarium:
Celem spotkania jest przedstawienie:

  • zmian przepisów podatkowych istotnych dla branży wod-kan, wchodzących w życie w 2020r., w tym zmian wynikających z przepisów dotyczących COVID-19,
  • wybranych zagadnień związanych z rozliczaniem podatków w branży wod-kan w trakcie kryzysu, wynikających z aktualnych wyroków i interpretacji

Webinarium adresowane jest do osób odpowiedzialnych za rozliczenia podatkowe, w szczególności pracowników działów finansowo-księgowych przedsiębiorstw wod-kan.

Tematyka webinarium:
1. Zastąpienie deklaracji VAT-7 plikiem JPK_VAT7M (z uwzględnieniem zmian wynikających z ustawy o COVID-19)

  • Zastąpienie deklaracji VAT-7 plikiem JPK_VAT7M od lipca 2020. Obowiązujące obecnie załączniki do deklaracji VAT-7, które zostaną „wchłonięte” przez JPK_VAT7M lub będą objęte obowiązkiem składania oddzielnie od JPK_VAT7M.
  • Omówienie poszczególnych oznaczeń cyfrowych i literowych, które będą podawane w JPK_VAT7M. Zasady nakładania kary pieniężnej w wysokości 500 zł za błędy w złożonym JPK_VAT7M zmienione ustawą o COVID-19.

2. Stawka VAT na usługi świadczone przez przedsiębiorstwa wod-kan – nowa „matryca” stawek VAT od 1.07.2020, WIS-W, aktualne interpretacje

Ustawa o COVID-19 – zmiana terminu wejścia w życie nowej „matrycy stawek”, możliwość występowania o wiążącą informację stawkową (WIS-W) – przełomowe znaczenie dla przedsiębiorstw wod-kan – możliwość uzyskania wiążącego potwierdzenia prawa stosowania stawki 8% dla wielu spornych dotychczas usług np. budowy przyłącza, montażu, wymiany wodomierza, przyłączenia do sieci, usuwania awarii.

Omówienie (w kontekście ww. zmian) aktualnych interpretacji i wyroków dot. ustalania stawki VAT m. in. Dla usług:

  • montażu, wymiany, plombowania wodomierzy, konfiguracji na nakładek radiowych na wodomierzach;
  • ekspertyzy wodomierza na zlecenie;
  • budowy przyłącza i usług usuwania awarii na zlecenie;
  • czynności przyłączenia odbiorców do sieci wodociągowej;
  • ponownego włączenia przyłącza wodociągowego;
  • sprzedaży wody poza zbiorowym zaopatrzeniem w wodę;
  • wymknięcia wody na czas budowy innych sieci niż wod-kan;
  • ponownego i kolejnego odbioru sieci lub przyłącza z przyczyn leżących po stronie inwestora;
  • uzgodnienia/opinii dokumentacji branżowej przewodu wodociągowego, udrożnienia ciągu kanalizacyjnego, czyszczenia kanalizacji, usunięcia punktowego uszkodzenia wodociągu.

3. „Biała lista podatników” i „podzielona płatność” – praktyczne podsumowanie (z uwzględnieniem zmian wynikających z ustawy o COVID-19)

  • Obowiązek zapłaty na rachunek zawarty w wykazie podatników VAT („biała lista”) w świetle obowiązujących przepisów oraz najnowszych objaśnień i interpretacji MF i organów podatkowych, w tym zagadnienia problemowe związane m. in. ze sposobem obliczania limitu wartości transakcji 15 000 zł, rachunkami gospodarki własnej banków, składaniem zgłoszenia ZAW-NR (w tym ułatwienia wynikające z ustawy o COVID-19)).
  • „Biała lista” a „podzielona płatność” – wpływ zapłaty przy jej użyciu na zakres obowiązków w zakresie zapłaty na rachunek z „białej listy.”
  • Zagadnienia problemowe związane „podzieloną płatnością” m. in. dokonywanie kompensat, solidarna odpowiedzialność, korekty.

4. „Ulga na złe długi” w VAT i PDOP – nowe przepisy od 1.01.2020, zmiany wynikające z ustawy o COVID-19

  • „Ulga na złe długi” – korekta przychodu / kosztu podatkowego przez wierzyciela / dłużnika – znaczenie nowych przepisów dla branży wod-kan.
  • „Ulga na złe długi” w PDOP a „ulga na złe długi” w VAT (w tym ułatwienie w korzystaniu z ulgi w VAT w zw. z najnowszymi wyrokami TSUE).
  • Zmiany w „uldze na złe długi” wprowadzone ustawą o COVID-19.

5. Podatki w ustawie o COVID-19 – pozostałe zagadnienia

  • Odliczenie darowizn przekazanych na cele walki z epidemią.
  • Podwyższenie na lata 2020 i/lub 2021 limitów zwolnień podatkowych dla świadczeń o charakterze socjalnym (świadczenia z ZFŚS, zapomogi, dopłaty do wypoczynku).
  • Przesunięcie terminów wykonania niektórych obowiązków ciążących na podatnikach (złożenie zeznań rocznych w PIT / CIT, sprawozdań finansowych, wpłaty zaliczek na PIT).
  • Zawieszenie postępowań podatkowych i kontroli podatkowych na czas epidemii oraz wydłużenie terminu na wydanie interpretacji indywidualnej.
  • Umożliwienie przesyłania oświadczeń o popełnieniu czynu zabronionego („czynnego żalu”) drogą elektroniczną.

6. Aktualne interpretacje i wyroki - pozostałe zagadnienia

  • Moment powstania obowiązku podatkowego w VAT z wykonania usług budowlanych – zmiany wynikające z wyroku TS UE z 2.05.2019.
  • Opodatkowanie sprzedaży budynków, budowli lub ich części przez przedsiębiorstwo wod-kan po zmianie definicji ustawowej „pierwszego zasiedlenia”.
  • Umorzenie (zwolnienie z długu) a przedawnienie wierzytelności – skutki podatkowe – kiedy przedsiębiorstwo ma obowiązek wystawić PIT-11 (dawniej PIT-8C).
  • Zaliczanie do KUP wierzytelności odpisywanych jako nieściągalne, w tym znaczenie nowych przepisów pozwalających na „ogłoszenie konsumenckiej” przez mikroprzedsiębiorców.

Kontakt z organizatorem - nadsyłanie zgłoszeń:
Iwona Włodarek tel. 52 376 89 28, 517 013 732
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Termin nadsyłania zgłoszeń:
20 kwietnia 2020 r.

Cena:
(obejmuje: udział w szkoleniu online, kontakt z prowadzącym na żywo za pomocą dostępnego chatu)

290 zł netto od osoby - członkowie IGWP
340 zł netto od osoby - pozostali uczestnicy

Wymagania sprzętowe:
W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do internetu.

Termin webinarium:
17 kwietnia 2020 r., godz. 9.00-13.00

Tematyka webinarium:
Profesor Bartosz Rakoczy, za pomocą platformy webinarowej, omówi poniższe zagadnienia.

1. Zakres podmiotowy i przedmiotowy ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Konstrukcje ustawy i praktyczne wnioski wynikające z jej budowy.

2. Przebieg postępowania administracyjnego.

3. Przebieg postępowania cywilnego.

4. Materialno-prawne skutki wynikające z tych ustaw.

5. Ustawy szczególne a prawo zamówień publicznych.

6. Ustawy szczególne a problematyka umów.

7. Nowelizacje ustawy.

8. Pozostałe zagadnienia.

Kontakt z organizatorem - nadsyłanie zgłoszeń
Iwona Włodarek tel. 52 376 89 28, 517 013 732
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Termin nadsyłania zgłoszeń:
16 kwietnia 2020 r.

Cena:
200 zł netto od osoby
(obejmuje: udział w szkoleniu online, kontakt z prowadzącym na żywo za pomocą dostępnego chatu)

Wymagania sprzętowe:
W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do internetu.

Wyszukiwanie

Nasze szkolenia

Materiały zabezpieczone

Materiały dostępne po wpisaniu hasła