Kryzys jako szansa na zmianę. COVID-19 i związane z nim problemy szansą na wzrost efektywności zarządzania: 14 maja 2020r.

Kryzys jako szansa na zmianę. COVID-19 i związane z nim problemy szansą na wzrost efektywności zarządzania: 14 maja 2020r.

Termin webinarium:
14 maja 2020r., godz. 9.30 – 13.30

Tematyka webinarium:
Obecna sytuacja, wymuszająca działanie w nietypowych ramach organizacyjnych, często postrzegana jest jako czynnik obniżający efektywność funkcjonowania firmy. Definicyjnie kryzys to „okres przesilenia, punkt zwrotny wynikający z załamania dotychczasowej linii rozwoju”. Przesilenie oznacza punkt, od którego sytuacja zaczyna się polepszać. Warto spojrzeć na obecną sytuację jako szansę na usprawnienie licznych aspektów funkcjonowania firmy. Wiele przedsiębiorstw może wyjść z kryzysu jako silniejsze i „strategicznie odświeżone”.

Cały szereg dobrych pomysłów na zmiany odkładamy na później. Powody są różne – spodziewany opór załogi, brak czasu, ryzyko pogorszenia sytuacji, a nawet brak odwagi. Zawsze najtrudniejszym elementem jest przekonanie innych, że zmiany są potrzebne. „Podpal platformę” – to stare hasło menadżerów wprowadzających zmiany. Sprawmy by ludzie poczuli kryzys i konieczność przezwyciężania go. Paradoksalnie, problemy związane z przestawieniem pracy przedsiębiorstwa na tory kryzysowe możemy potraktować jako prezent. Nikt już nie wątpi, że jest źle lub co najmniej trudno. A to oznacza, że kiedyś – wcześniej czy później – będzie lepiej. Wykorzystajmy ten moment na zaplanowanie i wprowadzenie zmian, które podniosą efektywność funkcjonowania naszych przedsiębiorstw.

Prezentowana koncepcja, oparta jest na koncepcjach zarządzania zmianą, przy czym wykładowca będzie traktował teorię jedynie jako punkt odniesienia dla poszukiwania całkiem praktycznych rozwiązań.

Program:
· Kryzys w zarządzaniu jako szansa na wprowadzenie zmian – pozytywne konsekwencje dezorganizacji

· Mechanizm wprowadzania zmian i związane z nim problemy zarządcze

· Kryzys a kluczowe problemy i błędy związane z wdrażaniem zmian

· Jakie kierunki zmian otwierają przed nami obecne trudności?

· Kluczowy problem – jak przełamać status quo – jak kryzys przekuć w szansę na sukces

· Dlaczego ludzie nie lubią zmian – prawdziwe źródła oporu i „kryzysowa szansa” ich przełamania

· Dlaczego nam się nie uda? – kluczowe pytanie prowadzące do sukcesu

· Problemy w firmie jako szansa na wyłonienie liderów zmian

· Budowanie wizji i strategii zmiany w sytuacji nieprzewidywalności

Prowadzący:
Jakub Danielak – socjolog, doradca i trener biznesu. Od przeszło 20 lat realizuje projekty usprawniające procesy zarządcze w firmach typu utilities – dostarczających usług bytowych szerokiemu gronu klientów. Prowadzone przez niego od 1992r. Biuro Badań i Analiz Społecznych, dzięki współpracy z klientami, przeszło ciekawą ewolucję od badań przez doradztwo w zakresie zarzadzania, po prowadzenie szkoleń i warsztatów. Doradca i autor projektów – strategii, planów, analiz, wdrażania – dla kilkudziesięciu firm sektora usług publicznych. Od ogromnych (PGE, Tauron), przez średnie (PEC-e. MPWiK-i), po całkiem małe firmy usługowe. W ciągu niemal 30 lat działalności – przeprowadził kilkaset projektów podnoszących efektywność zarządzania.

Kontakt z organizatorem – nadsyłanie zgłoszeń:
Iwona Włodarek tel. 52 376 89 28, 517 013 732
email: webinaria@igwp.org.pl

Termin nadsyłania zgłoszeń:
13 maja 2020 r.

Cena:
(obejmuje: udział w szkoleniu online, kontakt z prowadzącym na żywo za pomocą dostępnego chatu, materiały szkoleniowe)

290 zł netto od osoby – członkowie IGWP
340 zł netto od osoby – pozostali uczestnicy

Wymagania sprzętowe:
W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie z dostępem do internetu (komputer lub smartfon ze standardowym oprogramowaniem).

Formularz zgłoszeniowy on-line

 
Solidarni z Ukrainą CZYTAJ WIĘCEJ