Nowoczesny napęd boczny zgarniacza obrotowego BZn firmy Ekolog sp. z o.o. – nagrodzony Grand Prix Targów WOD-KAN 2016

Nowoczesny napęd boczny zgarniacza obrotowego BZn firmy Ekolog sp. z o.o. – nagrodzony Grand Prix Targów WOD-KAN 2016

Koncepcją i strategią działalności EKOLOG sp. z o.o. jest aktywność we wszystkich fazach procesu inwestycyjnego. Liczne innowacyjne osiągnięcia oraz nagrody, zdobyte w ciągu ponad 30-to letniej działalności, są najlepszym potwierdzeniem wysokiej jakości naszych usług.

Opracowane i wdrażane przez nas rozwiązania dotyczą zarówno zakresu urządzeń oczyszczalni ścieków, jak i tlenowych i beztlenowych procesów oczyszczania ścieków i utylizacji osadów.
Układ napędowy typu BZn jest opcjonalnym wyposażeniem pomostów jezdnych, które może być zastosowane m.in. w zgarniaczach na osadnikach radialnych, podłużnych czy piaskownikach o przepływie poziomym.

32Zasada działania układu napędowego oparta jest na horyzontalnym ustawieniu koła napędowego, które napędzane motoreduktorem, na wskutek siły ciernej przenoszonej na pionową część ściany obiektu porusza pomost. Dopełnieniem zespołu, zapewniającym prawidłowe działanie, jest opracowany układ przegubowy, który wraz z mechanizmem dociskowym pozwala na płynne przeniesienie momentu napędowego oraz niweluje potencjalne nierówności wynikające z tolerancji budowlanych lub też powstałe na skutek erozji starych powierzchni betonowych. Układ napędowy typu BZn pozwala na prawidłowe działanie przy tolerancji wymiarowej obiektu sięgającej nawet rzędu ±100mm, zachowując stałe parametry pracy.

Niewątpliwą zaletą płynącą z zastosowania układu napędowego typu BZn jest wyeliminowanie
 problemu poślizgu kół mogące 

występować w tradycyjnym układzie napędowym, wpływającego na poprawność działania całego układu zgarniającego. Dotychczas aby zlikwidować problem poślizgu stosowano drogie rozwiązania podgrzewania bieżni, co znacząco wpływa na koszt budowy lub modernizacji osadnika i dalsze jego użytkowanie. Rozwiązanie takie może wpływać również na trwałość samej bieżni. Stosując prezentowane rozwiązanie układu napędowego pozbywamy się problemów związanych z eksploatacją i nadmiernymi kosztami.
Kompaktowa budowa podzespołu sprawia, że urządzenie m

33

oże być stosowane nie tylko z nowo dostarczanym osprzętem, ale także możliwe jest jego zastosowanie na istniejących i pracujących obiektach, w których, w zależności od ich budowy, ingerencja w istniejącą konstrukcję może być minimalna.

Zespół napędowy typu BZn nie wymaga skomplikowanej obsługi, a co za tym idzie również kosztownych zewnętrznych usług serwisowych. Zastosowanie takiego układu napędowego nie zwiększa znacząco kosztów potencjalnej inwestycji, a w dłuższym okresie eksploatacji daje wymierne korzyści.

EKOLOG Sp. z o.o. wdrożył, certyfikował i utrzymuje zintegrowany system zarządzania, który obejmuje zarządzanie jakością wg normy PN-EN ISO 9001, zarządzanie środowiskowe wg normy PN-EN ISO 14001, zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy wg normy PN-EN 18001, system zarządzania jakością w procesach spawalniczych wg normy PN-EN ISO 3834-2 oraz spawanie konstrukcji stalowych i aluminiowych wg norm EN 1090-2 i EN 1090-3.

Przygotowano na podstawie materiałów EKOLOG SP. z o.o. 

34 35 38

Solidarni z Ukrainą CZYTAJ WIĘCEJ