Solidarni z Ukrainą CZYTAJ WIĘCEJ
Ładowanie Wydarzenia
  • To wydarzenie minęło.

Prowadzenie ewidencji odpadowej za pośrednictwem BDO, ze szczególnym uwzględnieniem komunalnych osadów ściekowych

28 kwietnia 2022

Termin
28 kwietnia 2022 r., godz. 10.00 – 14.00

Program

1. Informacje ogólne dotyczące pracy z platformą BDO

  • Role użytkowników
  • Zasady dostępu do BDO
  • Pełnomocnictwo
  • Wymagania infrastrukturalne BDO
  • Przepisy dotyczące awarii BDO
  • Gospodarowanie odpadami w praktyce a wsparcie ze strony BDO

2. Ewidencja odpadowa – obowiązki przedsiębiorców

  • Zasady prowadzenia ewidencji odpadowej na bieżąco – przypadki szczególne
  • Odrzucanie kart przekazania odpadów
  • Potwierdzenie przyjęcia odpadu z inną masą niż wskazana na karcie przekazania odpadu
  • Jak postępować w przypadku różnicy mas
  • Jak postępować w przypadku błędnych kart przekazania odpadów o statusie potwierdzenie przyjęcia

3. Warsztaty z prowadzenia ewidencji odpadowej za pośrednictwem BDO obejmujące następujące przypadki

  • Ewidencja odpadów wytworzonych w ramach świadczenia usług
  • Ewidencja odpadów wytworzonych w ramach eksploatacji obiektów liniowych
  • Przyjmowanie i przekazywanie odpadów podmiotom zwolnionym z obowiązku ewidencji odpadowej
  • Przemieszczenia między miejscami prowadzenia działalności
  • Odpady komunalne i inne niż komunalne – nowe zasady od 2021 r.
  • Komunalne osady ściekowe – Karta ewidencji komunalnych osadów ściekowych
  • Rozwiązywanie najczęściej pojawiających się problemów

4. Przetwarzanie odpadów

  • Zmiany w BDO od 01.01.2022
  • Rejestracja utraty statusu odpadów

5. Przepisy regulujące zasady sporządzania sprawozdania o wytwarzanych odpadach i gospodarowaniu nimi

  • Terminy składania sprawozdania rocznego za 2019 rok
  • Uprawnienia do składania sprawozdania rocznego za pośrednictwem BDO
  • Przygotowanie ewidencji odpadowej w BDO do zamknięcia roku kalendarzowego i przygotowania sprawozdania rocznego
  • Sposób wypełniania sprawozdania rocznego w BDO

Prowadzący

Bujny Jędrzejmec. dr Jędrzej Bujny – radca prawny, doktor nauk prawnych, adiunkt w Katedrze Prawa Administracyjnego i Nauki o Administracji na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Specjalizuje się w prawie samorządowym (gospodarka komunalna), w prawie ochrony środowiska (zagospodarowanie odpadów) oraz w prawie energetycznym (odnawialne źródła energii). Autor i współautor ponad dziewięćdziesięciu opracowań naukowych i popularnonaukowych.

Izabela Wołosiak – Właściciel Green Concept, od 2006 r. związana z gospodarką odpadami. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego i studiów MBA Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menadżerów. Ekspert w zakresie konsultingu odpadowego, zarządzania procesami i kontrolingu. Na co dzień zajmuje się doradztwem w kwestiach optymalizacji procesów zarządzania odpadami w przedsiębiorstwie oraz wdrażania systemów informatycznych i innych narzędzi do zarządzania obszarem szeroko pojętej ochrony środowiska w przedsiębiorstwie.

Kontakt z organizatorem
Iwona Włodarek tel. 52 376 89 28, 517 013 732
email: zgloszenia@igwp.org.pl

Nadsyłanie zgłoszeń online na adres
www.zgloszenia.igwp.org.pl
do 28.04.2022, godz. 9.30

Cena
(obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały szkoleniowe oraz kontakt z prowadzącym na żywo)

300 zł netto od osoby – członkowie IGWP
350 zł netto od osoby – pozostali uczestnicy

Płatność – na podstawie faktury wystawionej w ciągu 7 dni od daty zakończenia wydarzenia.

Wymagania sprzętowe
W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać komputer lub urządzenie mobilne z głośnikami oraz dostępem do internetu.

Wydarzenie mineło