Zawiadomienie odbiorcy usług o zamiarze odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego z 14 dniowym wyprzedzeniem

Zawiadomienie odbiorcy usług o zamiarze odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego z 14 dniowym wyprzedzeniem

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznaje za naruszającą zbiorowe interesy konsumentów praktykę polegającą na stosowaniu w umowach o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków zawieranych z konsumentami postanowienia, które przewiduje, że zakład wodociągowo-kanalizacyjny zawiadamia Usługobiorcę z 14-dniowym wyprzedzeniem o zamiarze odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego.

UOKiK wskazał, iż zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne o zamiarze odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego oraz o miejscach i sposobie udostępniania zastępczych punktów poboru wody zawiadamia powiatowego inspektora sanitarnego, wójta (burmistrza, prezydenta miasta) oraz odbiorcę usług, co najmniej na 20 dni przed planowanym terminem odcięcia dostaw wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego. Tak więc określony w umowie termin przekazania usługobiorcy ww. informacji jest niezgodny z przepisami ustawy.

Tym samym postawiony przedsiębiorcy zarzut naruszenia zakazu, o którym mowa w art. 24 ust. 1 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz stosowania praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, określonej w art. 24 ust. 2 tej ustawy został uprawdopodobniony.

Przykładowa decyzja:
Decyzja Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Delegatura w Gdańsku z dnia 30 grudnia 2014 roku o nr RGD.30/2014.

Marcin Błędzki – Główny specjalista ds. ekonomicznych IGWP

Solidarni z Ukrainą CZYTAJ WIĘCEJ